Friday, February 26, 2010

Will honesty deceit?

Slama ni, aku taruk kepercayaan kat org lain sbyk 99%.
Mmg percaya la sgt pada org lain,
Aku tau menilai apa itu buruk apa itu baik.
Bila kita percaya sgt2 pada org lain,
kdg2 kita tlupa, dunia ni punya ragam,
begitu juga manusia,
tidak salah, cuma bahayanya kalau tlalu tiggi kpcayaan pada org lain...
Bila kesilapan blaku dan amanah itu dipecahi,
mula la dunia dan pancarobanya,
yg biasa kita dgr,
"Kawan makan kawan la"
"Harapkan Pagar, pagar itu makan tanaman"
"Gunting dlam lipatan"
"Hamster dlm perut kucing la"
dan sebagainya...
Lagi2 bila org itu sgt la kita percayai, atau pon kawan rapat kita,
Salah siapakah?
atau adakah ianya sudah terlambat untuk dipersalahkan.

Kdg2 nak puaskan hati org ni mmg la susah,
adakala kena berdusta lara,
tipu yg untuk kebaikan bersama,
hakikatnya smua tu x cukup,
bila hati itu dah dibebani dendam dan amarah,
yg baik diburukan, yg buruk lagi la, dicaci sampai x berkain...
Penat nak layan kerenah manusia,
Bukan la nak adu2 domba atau smaksudnya,
tapi sedar la wei,
aku percaya kat kau, tapi kau tikam belakang aku,
pastu dipersalahkannya aku,
tpaksa tanggung rasa salah yg x sewajarnya,
buatkan hidup mcm insan terbiar, x terurus,
murung2 bila teringat kembali kisah itu, mcm pengemis rupanya
Please la, penat la wei, aku nakkan hidup baru,
xnak terikat lagi dgn nostalgia itu la dan ini la,
From now on, Im not doing the same thing again,
No more mistakes,
and if u cant stand the heat, get OUT from the kitchen,
malas la nak layan insan2 marhaenis la konon,
buat sakit jiwa je la,
PLease wake up from ur fantasy,
ini dunia nyata,
Not all of us are born to be that lucky,
and I admit, the gift that God gives me makes me different from you,
Im rational in all case except some, yeah, I did my mistakes too,
Apa2 pon, I accepted your apology even if u dont say it out,
or u dont mean it at all, or u dont want to,
Its ok, all in all,
Word of the day,
iaitu, Apa yg mentor aku slalu cakap
"trust nobody..."


In chinese, trust is pronounced as "XIN"

Dun put your trust on a piece of paper or it'll be teared down easily

Tuesday, February 16, 2010


My little bro just said it:

Somewhere there's someone,
Who dreams of your smile,
And finds in your present,
that life is worth little while,
So when you are lonely,
remember it's true,
somebody somewhere is,
thinking of you...

Stunned by this remarkable phrase from him, althought it sounds like it was copied and pasted from other sources but still, this is so meaningful to me. My life was too busy and hectic, that I forgot about my family. When I thought I was lonely, I forgot that I have them who still loving me... I've made an unforgiven sin to forget about them even for a while... I miss my family... terasa nak balik pulak~ xmau study dah~ hahaha~

Monday, February 15, 2010

Song of the month...

Angels Cry: Mariah Carey feat. Ne-yo

I shouldn’t have walked away
I would’ve stayed if you said
We could’ve made everything OK
But we just
Threw the blame back and forth
We treated love like a sport
The final blow hit so low
I’m still on the ground

I couldn’t have prepared myself for this fall
Shattered in pieces curled on the floor
Super natural love conquers all
‘Member we used to touch the sky

Lightning don’t strike
The same place twice
When you and I said goodbye
I felt the angels cry
True love’s a gift
We let it drift
In a storm
Every night
I feel the angels cry

C’mon babe can’t our love be revived
Bring it back and we gon’ make it right
I’m on the edge just tryin’ to survive
As the angels cry

I thought we’d be forever and always
You were serenity
You took away the bad days
Didn’t always treat you right
But it was OK
I do somethin’ stupid
And you still stay with me

But you can only go for so long
Doing the one you claim to love wrong
Before too much is enough
You look up
Find your love gone

We were so good together
How come we could not weather
This storm and just do better
Why did we say goodbye

‘Cause lightning don’t strike
The same place twice
When you and I said goodbye
I felt the angels cry
True love’s a gift
We let it drift
In a storm
Now every night
I feel the angels cry

Mariah & Ne-Yo:
C’mon babe can’t our love be revived
Bring it back and we gon’ make it right
I’m on the edge just tryin’ to survive
As the angels cry

Baby I’m missin’ you
Don’t allow love to lose
We gotta ride it through
I’m reaching for you

Baby I’m missin’ you
Don’t allow love to lose
We gotta ride it through
I’m reaching for you

Lightning don’t strike
The same place twice
When you and I said goodbye
I felt the angels cry
True love’s a gift
But we let it slip
In a storm
Every night
I feel the angels cry

Oh babe, the angels cry...

Mariah carey, she's gorgeous and has beautiful voice just the way she looks... and neyo, he's the best singer ever... expressions and feelings in this song touches any heart... seriously

We alway to afraid to accept that we are wrong. We denied that, because we are so stubborn to show our weakness by just saying sorry. Its not anyone's fault our life to be in such agony. But still, we put the blame on each other. We feared to say that we still love each other, we scared to face the same problem again. We just want everything to be okay by just keeping the mouth shut. But in return, it makes us apart. It makes us allienated each other. But still, our pride comes over our feelings. The end of a love story is not always like the mesmerizing Cinderella and Snow White, as we always believe. The most important fact is that, don't put the blame on others when we are the one who lacked of commitment. Nobody should know what we feel, no one should involve in this matter because they will never understand a thing. Congratulations, Im totally more mature yet realistic and no more infantile person they always know.

Saturday, February 13, 2010

Hilang, datang dan hilang selama2nya

Masa kecik2, bila mak tanya, adik nak jadi macam sapa bila besar nanti? Adik akan jawab, nak jadi macam pak cik rumah sebelah, dia driver KATO, kuat.... Bila saja adik cakap macam tu, aku akan gelak2 je... Aku slalu cakap yg kerja macam tu xda future la, susah la, beban la... bila difikirkan kembali, knapa adik cakap macam tu? knapa dia x ckp yg dia nak jadi doctor ke, pilot ke, engineer ke? knapa fikiran kami x sma? walaupon umur kami masa tu cuma mencecah tahap reti masak maggi jer... kalau difikirkan balik, adik lebih rasional daripada aku. Minda ku cuma mentality biasa yg terdapat pada mana2 kanak yg hidupnya didorong oleh impian ibu bapa mereka... tp itu dulu, impianku pula adalah pelukis terkenal, bukan smuanya yg kta hendak kita dpt... Aku juga tau minat itu datang bersama persekitaran, minat kita wujud bila kita berada di perskitaran yg sepatutnya... aku tggl bersma nenek dan atuk masa musim buah dan juga kotak pensel, kertas serta pensel warna... Hidupku x lekang dari cetusan kreativiti... smmgnya xda yg lagi menarik selain daripada mencoret kertas...
Bila dewasa, minatku hilang, lagi2 bila masuk aliran sains. Minatku berubah, aku x lagi secekap dulu, x lagi sentuh kertas lukis. Hidupku cuma penuh dgn sains tabii, kimia subjek feveretku, biologi dan fizik. Benar la, minat kita berubah... skrg ni pon tgh ambik bidang penternakan, memang aku suka... x dpt dinafikan, minat aku paling tinggi kat binatang... tp bila jiwa terasa kosong, kadang2 tangan tergerak utk melukis kembali... ada cubaan melukis, tp sentuhannya x seperti dulu, x sehidup dulu... mungkin aku kena hidup sejajar dgn apa yg aku belajar skrg, bukannya memandang ke arah perkara dulu...lukis bukan bidang aku lagi, yg berlalu itu biarlah ia berkubur di situ... jgn sentuhi ia lagi atau anda akan merasakan kehadirannya kembali... buat jiwa kacau je...

Ketenangan dan kesenangan hidup itu terletak di tangan anda, jangan la mengharap sangat pada orang lain untuk gembirakan diri anda... "Taking off the hat, Im no more a picaso...".... So sorry for myself...

Thursday, February 11, 2010

We still have a dream...

Accept It....

Sometimes you dunno,
Where you supposed to go,
deep in side if you follow your heart,
you can hardly get it wrong...
Even after a broken relation,
It won't make your journey ends in front of you...
So stand up and be brave,
Hold on and fight it since it begun,
Don't give up that fast.
Remember that, you are not alone,
Even you always think you are,
That's wrong and wrong and wrong...
People are kind,
you're friends and family love you more than I does,
I am who I am,
Doing things in my way,
Maybe fail a lot,
But who am I to argue with success?
You do it yourway and I'm with mine,
Maybe the road not taken shines before me as well as your road to you,
We make it so hard to make a dream comes true,
But it will, eventually, one day...... taking much of your time,
Looser, a quiter never wins,
that's what you believed,
Running from responsibilities,
that's what you tagged I am,
The one you used to know is gone,
But chill~ ok...
we cant always get what we want.
Sorry to drag you into this but......
There's nothing else I can say...

Recent Archive:

Friends, they are indeed the best potion to all sickness,
Sitting under the hot blazing sun at noon just to chill you up,
They share the golden dusk with you,
Mending your broken heart with happy boys thingy,
Sure will get well very soon...

Studies and works,
can as well be an effective option,
make yourself busy,
leave your thoughts to hard core questions and decisions,
Let the time heals your wound in his petty pace...

*the models in the pics, hopefully you doesnt mine i put ur pics here...

Sunday, February 7, 2010

Bila cinta itu tak lagi untukku...

kita cuma manusia biasa yg lemah dan mudah mengalah,
bnyk la yg x bole terima knyataan,
slalunya kita lari dr kebenaran,
yg kdg2nya tu menyakitkan...
Ramai, mukanya senyum,namun hatinya menangis,
kita x bole salahkan sapa2,
sebabnya kita juga manusia yg punya hati dan perasaan,
smuanya akn berlaku bila hasrat insan itu keliru...
persimpangn antara cinta dan kerjaya...
mungkin bg dia x berguna, sebagai perhiasan kata,
sekadar ada2 sbb inginkan org tau yg dia sudah berpunya,
memang benar,
x smua org mampu menyintai dan dicintai,
suatu hari nanti mungkin?

Bila cinta gagal, apa yg akan berlaku?
normal, bagi manusia, kita akan

1) rosakkan diri sendiri, ambi benda yg x sepatutnya, buat benda yg menyakitkan diri
2) sedih sokmo, kdg2 terjerumus dlm dunia sendiri, termenung jauh...
3) hot tempered, marah2 je... x pasal2
4) kdg2 diam2 je dlm kelas, dah la diam, pastu x beri perhatian lagi
5)reluctant, malas2... smua kerja tolak kat org, bila org kata u busy x? jawapannya: busy giler... padahal, x buat apa2...

Bila cinta itu bukan lagi milikmu,
jgn bersedih, terimanya seadanya,
mmg pada mulanya, susah, sakit, perit dan sebagainya,
perkara biasa dlm hidup,
cinta dtg dan pergi umpama rama2,
bila masih ulat, kita jaga sampai jadi kepompong,
bila dah jadi rama2 yg cantik dan indah, ianya akan pergi utk tgglkan kita tanpa kita relakan,
yg indah itu bak kata org, x berpanjangan...
sedarlah wahai kawan2ku,
anda x berseorangan,
anda ada aku sebagai temanmu,
biarpun aku bukanlah best fren mu,
tp aku akan cuba, buat terbaik utk gembirakanmu,
walau kita kdg2 x skepala,
kita masih bole bergembira bersama,
lupakan hatimu yg berduka, hiaskan wajahmu dgn cita....

kita sedar, kdg2 kita terlupa,
selalunya kita x mau mngalah,
kita x bole nak biarkan,
kita marah, kita kecewa,
tp itu,
tp knapa?
sebabnya, kita susah nak lepaskan apa yg kita dpt,
bila diri kita x dperlukan lagi, kita kecewa, teramat sgt...
bila kata jarak itu memisahkan,
bila kata kepercayaan itu x dipegang,
bila kata cinta itu pudar,
bila kata kerja itu menyibukkan,
bila kata taraf kita sudah berbeza,
maka cinta itu tak lagi utk ku...