Friday, February 26, 2010

Will honesty deceit?

Slama ni, aku taruk kepercayaan kat org lain sbyk 99%.
Mmg percaya la sgt pada org lain,
yela,
Aku tau menilai apa itu buruk apa itu baik.
Bila kita percaya sgt2 pada org lain,
kdg2 kita tlupa, dunia ni punya ragam,
begitu juga manusia,
tidak salah, cuma bahayanya kalau tlalu tiggi kpcayaan pada org lain...
Bila kesilapan blaku dan amanah itu dipecahi,
mula la dunia dan pancarobanya,
yg biasa kita dgr,
"Kawan makan kawan la"
"Harapkan Pagar, pagar itu makan tanaman"
"Gunting dlam lipatan"
"Hamster dlm perut kucing la"
dan sebagainya...
Wajarka?
Lagi2 bila org itu sgt la kita percayai, atau pon kawan rapat kita,
Salah siapakah?
atau adakah ianya sudah terlambat untuk dipersalahkan.

Kdg2 nak puaskan hati org ni mmg la susah,
adakala kena berdusta lara,
tipu yg untuk kebaikan bersama,
hakikatnya smua tu x cukup,
bila hati itu dah dibebani dendam dan amarah,
yg baik diburukan, yg buruk lagi la, dicaci sampai x berkain...
Penat nak layan kerenah manusia,
Bukan la nak adu2 domba atau smaksudnya,
tapi sedar la wei,
aku percaya kat kau, tapi kau tikam belakang aku,
pastu dipersalahkannya aku,
tpaksa tanggung rasa salah yg x sewajarnya,
buatkan hidup mcm insan terbiar, x terurus,
murung2 bila teringat kembali kisah itu, mcm pengemis rupanya
Please la, penat la wei, aku nakkan hidup baru,
xnak terikat lagi dgn nostalgia itu la dan ini la,
From now on, Im not doing the same thing again,
No more mistakes,
and if u cant stand the heat, get OUT from the kitchen,
malas la nak layan insan2 marhaenis la konon,
buat sakit jiwa je la,
PLease wake up from ur fantasy,
ini dunia nyata,
Not all of us are born to be that lucky,
and I admit, the gift that God gives me makes me different from you,
Im rational in all case except some, yeah, I did my mistakes too,
Apa2 pon, I accepted your apology even if u dont say it out,
or u dont mean it at all, or u dont want to,
Its ok, all in all,
Word of the day,
iaitu, Apa yg mentor aku slalu cakap
"trust nobody..."

P/s:


In chinese, trust is pronounced as "XIN"




Dun put your trust on a piece of paper or it'll be teared down easily

No comments:

Post a Comment