Thursday, March 4, 2010

Mamai cayang Chek War sik?



Rindu la pulak dengan anak2 buah aku ni, Ipin, mamai ngan ika...
Mamai: Chek war, apa tok oo?
Danel: tok nama nya laptop la mamai ooi~ besar kelak mamal bole pakai...
Mamai: ada momok bakang mamai... eee takowt mamai...
Danel: Ni chek war la mamai....

Lari2 pergi tgh bilik, pastu nanges, nak Chek War dia pujuk bawa pergi tgk Koleksi terhangat chek war, "Crush Gears (ada 2 versi pertama dan 4 versi kedua, my favourite namanya Shooting Phantom , Beyblade (ada kesmua hero punya Dranzer, Dracell, Driger, my favourite namanya Dragoon), kereta control race-team (ada dua, Merah hitam dan Putih pink, my favourite is the second one), Let's & Go 4-wd dash (Yang ni banyak giler ada 10 kot, my favourite adalah Beak Spider ngan Neo Tridagger) last skali, patung pokemon season 1&2, yang ni ada 120 lebih camtu la...

Semua koleksi2 ini berada dalam sebuah almari biru kaca yg cantik sehingga la satu hari.

Danel: Nek, ni ayam2 aku dlm jemari tok? (nenek, mana mainan/koleksi aku dlm almari ni?)

Nenek: Oh, ari nyak anak2 dik datai, dak Kamal nggau Ika kak main, nyabak2, bukak aku kunci asoh sidak main. (Oh, ari tu anak2 kau (anak buah) datang, Kamal (mamai) dan Ika ,nanges2, aku pon buka la kunci almari tu bagi mereka main.)

Danel: appuuuuu~~~~ (aiyoooooooo~~~~)

Dua minggu terkejut, xda selera makan, x mandi, x tgk TV. Lepas tu, bila difikirkan balik, tgk budak2 tu seronok, aku seronok gak... biar la koleksi2 aku ni jadi teman mereka, kalau disimpan kalau x dimain, apa gunanya mainan kan... =) sayang anak2 buah aku... <3

P/s: My favourites:
Tamiya 4WD


Tridagger-X casing and NEO Tridagger ZMC, I miss them a lot. (My tridaggers are like these but these photos i got from google)


Beak Spider memang elegant and good aerofoil body. I cuma ada yg versi hitam, yg putih ni I xda...

Beyblade:


Berbezanya dragoon dari beyblade lain ialah, style pusingan nya yg anti-clock wise, pastu ada flat tip at the bottom yg allowing it in attack mode and defense mode easily, kelemahan dragoon ialah ianya ringan dan pendek. couterpart dia ialah Dranzer, yg boleh lompat sama mcm Tri-Eagle kalau x silap, beyblade ni ada spring kat bottom dan usually serangan dari atas.



Crush Gears:


x jumpa la gambar yg lebih menarik, tapi seriously shooting phantom mmg hebat, mode dia ialah direct attack and speed. Shooting phantom ialah upgrade daripada shooting mirage yg telah ditewaskan oleh Grifeed.


Hmmm~ hahahaha~ Sifat kebudak-budakan ini hilang bila aku masuk Uni... kenapa ea? Skrg ni mcm mudah mngalah je, dan serious dlm hidup... terlalu dewasa kah? Lucu la pulak bila difikirkan balik...

No comments:

Post a Comment